Siirt‘te günde ortalama 1000 davete karşılık veren ve 150 çalışanın vardiyalı misyon yaptığı 112 Acil Davet Merkezi, gereksiz davetlerin önüne geçmek için idari yaptırımların yanı sıra kurumlar ortası işbirliğiyle tahlil yolları arıyor.
6 AYDA YAKLAŞIK 3 BİN KERE GEREKSİZ YERE ARADI
Emniyet, sıhhat, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD ünitelerine ilişkin acil davetlerin birleştiği 112 Acil Davet Merkezi, 6 ayda yaklaşık 3 bin kere gereksiz yere arama yapan 28 yaşındaki Z.İ. hakkında iki kere idari para cezası uyguladı lakin aramaların devam etmesi üzerine Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile koordineli çalışma başlatıldı.

“İKNA ÇALIŞMASININ AKABİNDE ARAMALARA SON VERDİ”
Bu kapsamda müdürlüğe bağlı psikososyal dayanak takımları, gereksiz arama yapan bayanla yaşadığı köyde görüşme gerçekleştirdi. Bayana, 112 Acil Davet Merkezi’nin işleyişi ve hayati değeri anlatıldı. Yapılan bilgilendirme ve ikna çalışmasının akabinde bayan, gereksiz aramalara son verdi.
“MEVZUAT GEREĞİ CEZA KESMEK ZORUNDA KALDIK”
112 Acil Davet Merkezi Müdürü Sami Bozkurt, olaylara acil müdahalede bulunmak için merkezin gereksiz davet ve temelsiz ihbarlarla meşgul edilmemesi gerektiğini söyledi. Her çağrıyı kıymetle karşıladıklarını anlatan Bozkurt, can ve mal kayıplarının önüne geçmek emeliyle merkezde saniyelerle yarışıldığını vurguladı.

“SANİYELERLE YARIŞAN BİR KURUMUZ”
Bozkurt, şunları kaydetti: “Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü grubu, ziyaret ettiği bayana dayanak verdi. Sonra aramalar kesildi. Son bir haftadır rastgele bir aramanın gelmediğini memnuniyetle müşahede ettik. Yaptığımız çalışmaların meyvesini topladığımıza bu biçimde kanaat getirdik. Vatandaşlarımızdan bilhassa rica ediyoruz. Saniyelerle yarışan bir kurumuz. Yalnızca acil davetlere koşuşturmaya çalışıyoruz. Münasebetiyle lütfen gereksiz yere merkezi arayıp meşgul etmesinler. Gereksiz aramaların ceza yoluyla önüne geçilmesinin kâfi olmayacağını düşündüğümüz için kurumlar ortası işbirliğine kıymet veriyoruz ve öteki kurumlardan da dayanak talebinde bulunuyoruz. Bu halde çok daha tesirli ve tahlil odaklı bir yaklaşımın sonuçlarının epeyce yeterli olduğunu görüyoruz.”

“AYNI NUMARA OLDUĞUNU BİLSEK DE KARŞILIK VERİYORDUK”
Merkezde vazife yapan çalışandan Sümeyye Doğan da her aramayı “acil çağrı” olarak değerlendirdiklerini ancak bazen gereksiz aramalarla da meşgul edildiklerini belirtti. Merkezi 6 ayda yaklaşık 3 bin kere meşgul eden kişinin numarasını ezberlediklerini, buna karşın acil durum olması ihtimali nedeniyle davetlerine cevap verdiklerini lisana getiren Doğan, kişinin ikna edilmesinin kendilerini memnun ettiğini anlattı. Bir haftadır kelam konusu bireyden rastgele bir davet almadıklarını söz eden Doğan, “Aynı numara olduğunu bilsek de biz yanıt veriyorduk. Şayet karşılık vermezse acil durup olup olmadığını öğrenmek için geri dönüş sağlıyorduk.” dedi.

“GEREKSİZ ARAMALAR YAPTIĞINI KABUL ETTİ”
 
         
                   
                   
                  
More Stories
Silopi’de Fırtına ve Toz Taşınımı Tesirli Oldu
Siirt’te 19 Eylül Gaziler Günü kutlandı
Batman’da Silahlı Taarruz: 10 Tutuklama